Klubfolder

Klubben på Voel Skole - et tilbud for 4.-6. klasse

Kære forældre

Dette er en samling af praktiske oplysninger, det kan være rare at kende til, når I har børn i Voel Skoles klub for børn fra 4.-6. klasse.

Klubben er en del af Voel Skole, og rigtig mange børn fra mellemtrinnet går i klub. I klubben arbejdes der efter de samme værdier som skolen har. Skolens værdier kan I læse mere om på skolens hjemmeside.

Hvor er vi?

Klubben har base i kælderen i det, der hedder ”Underklubben”. Dermed adskilt fysisk fra SFO’en, men dog stadig under samme tag. På den måde understøtter vi, at det er noget særligt at gå i klub, men klub-børnene har stadig samme fine muligheder for aktiviteter som SFO-børnene både ude og inde.

Klubben har sit eget krea-rum til kreative sysler, hvor børnene har stor medbestemmelse og bliver involveret i, hvad der kan laves.

Der er flere rum med computere og PlayStation for de spilleglade samt Overklubben hvor der er gamingrum med voksne til stede.

Klubben har også bordtennis, og adgang til skolens store legeområde.

Hvad kan man lave i klubben

Mandag er en almindelig dag, hvor man kan vælge mellem de faste aktiviteter som;

Krea-værksted, stikbold i salen, computer, bordtennis, PS4/Fifa, brætspil, Minecraft eller bare hygge sig i de forskellige kroge sammen med vennerne.

Tirsdag kan man lave snobrød over bål og der er ”gaming” i Overklubben sammen med en voksen.

Onsdag er fast maddag i klubben, hvor børnene er med til at lave lidt let mad og spise sammen bagefter. Onsdag er også den dag, klubben har salen for sig selv. Der laves forskellige aktiviteter. (Battle?, Hallen, Salen?)

Torsdag er Bingodag

Fredag er der bål, hvor der laves pølser og brød og der bliver sagt god weekend sammen med resten af skolen.

I vintermånederne hygges der i fællesområdet i klubben med varm kakao.

Klubaften én gang om måneden

Én gang om måneden er der skiftevis klubaften (fra kl. 17-20.30) og filmaften (fra kl. 18.30-20.30).

Til en klubaften laver vi mad sammen med børnene og hygger med forskellige aktiviteter, og børnene (og vejret) er medbestemmende for hvad der kan lade sig gøre. Til filmaften bliver der serveret popcorn og saftevand og børnene er selv med til at bestemme hvilken film, der skal vises.

Åbningstider

Klubben har åbent alle dage efter skole og frem til kl. 16.30 (fredag dog til kl. 16).

Ved sygdom hos personalet samles børnene fra SFO og klub i SFO’ens rammer den sidste halve time.

Klubaftener afholdes på forskellige dage, og meldes ud i en årskalender ved skoleårets start.

Komme og gå

Børnene må godt komme og gå som de vil (med mindre I har en anden aftale i hjemmet), og vi ”efterlyser” ikke de børn, der ikke møder op. Vi har dog stadig brug for at vide, hvem der er i huset, så husk at krydse ind og ud.

Indmeldelse

Se alt om moduler, indmeldelse, udmeldelse, modulændringer, priser, oplysninger om ferier mv. på skolens hjemmeside under fanebladet ”SFO/klub”. Alt dette sker via Silkeborg Kommunes hjemmeside.

Kontakt:

Hvis du skal i kontakt med en medarbejder fra klubben, så ring på SFO’ens tlf. nr.: 40248924

Klubfolder 2022.pdf

Shape Created with Sketch.